Skargi, wnioski, petycje
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.), DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt. „Skargi i wnioski” oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Tryb:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłat skarbowych.
Rejestrowanie oraz organizowanie skarg i wniosków w Urzędzie należy do Kierownika Działu Organizacyjno-Administracyjnego lub osoby go zastępującej.
Dyrektor PUP Kalisz przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach urzędowania PUP Kalisz od 8:00 do 14:00.
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
Skargi i wnioski oraz oryginalną dokumentację dotyczącą ich załatwienia przechowuje Kierownik Działu Organizacyjno-Administracyjnego.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Powiatowy Urząd Pracy w Kaliszu
- Pierwsza publikacja
- Przemysław Cichowicz 2012-02-13 08:19
- Aktualizacja publikacji
- Przemysław Cichowicz 2022-11-16 14:04
- Wytworzenie publikacji
- Pietura Radosław 2015-02-12 12:53
- Zatwierdzenie
- Pietura Radosław 2015-02-12 12:53